lørdag den 8. april 2017

the South Gate Society

Vi er trukket tilbage fra Skråen til ”the South Gate Society”s stand (det er en forfatterskole beliggende ved Trekanten kuturcenter). Min makker har midlertidigt forladt mig, men Signe fra forfatterskolen sidder her, og pludselig kommer repræsentanter fra Aarhus Universitet forbi til et interview med folk fra forfatterskolen. De snakker lidt om forfatterskolen, og så drejes samtalen brat til at snakke om, om at halskæder har et køn. Signe mener at de altid er hankøn, og at de store af dem er bedst. Tidligere har de spurgt andre, om fisk kan flyve, for forfattere er så trætte af at svare på spørgsmål om deres tekster. Signe gør reklame for Lys og mørke af Jesper Nielsen, og de snakker lidt om den- den er det værd, siger Signe. Repræsentanterne fra Aarhus Uni slår sig ned, og det er ret hyggeligt. Alligevel begynder jeg så småt at spekulere på, hvor min bloggermakker er henne, måske kidnappet i en eller anden samtale med kendte mennesker. Samtalen fanger mig igen, den er drejet over på det, at forfattere skal være ensomme og mærkelige- det vil de gerne gøre op med. Det synes egentlig at være et gennemgående tema på ordkraft, i hvert fald hvor jeg har været, det blev også nævnt ved samtalen med Jens Blendstrup og med Josefine Klougart. Eller, noget tilsvarende, at litteratur ikke skal sættes op på en piedestal, men skal nydes, man skal drages ind i den, det skal være en oplevelse, ikke tynget af frygt for ikke at kunne analysere og forstå det rigtigt.
Min makker kommer tilbage, og ganske rigtigt, der var en rådmand, som lige skule tales med.
Jeg bliver tilbudt en ”exceptionel god slikkepind”, og tager imod- det viser sig at den virkelig er god.

Så tag forbi the South Gate Society, hvis I alligevel er på Ordkraft- de er flinke, og har en bunke med exceptionel gode slikkepinde liggende. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar